zondag 29 juni 2014

Dag 37 - Een mooie afsluiting

Zoals afgesproken hebben we 's morgens ontbeten bij Tête Jaune waar de tafel voor ons al gedekt stond. We waren de enige gasten omdat het restaurant vandaag eigenlijk gesloten was. De kok is voor ons vieren aan de slag gegaan en heeft een heerlijk ontbijt gemaakt met scrambled eggs, bacon en ham (voor de niet-vegetariërs), gebakken aardappels, getoast brood en vers fruit; ofwel een complete maaltijd. Met de buik rondgegeten zijn we vertrokken op weg naar Wells Gray Provincial Park.

Gedurende de route was het net een wildlife safari, in totaal hebben we vier beren gezien zelfs in de stromende regen. Vanwege de regen hebben we flink doorgereden en was het even de vraag wat we zouden doen. Uiteindelijk toch besloten om een bezoek te brengen aan Wells Gray na eerst het Visitor Center te hebben bezocht in Clearwater. We zijn door het park gereden, rechtstreeks naar Helmcken Falls. Deze waterval valt op een hoogte van 141 meter van het murtleplateau naar beneden. Ondanks dat we ons vanwege de regen in moesten pakken in onze poncho's was het zeker de moeite waard om deze te bekijken, helaas barstte het er van de muggen waardoor we besloten verder geen uitstapjes te maken in het park. Terug in Clearwater begon de lucht open te breken, werd het droog en steeds zonniger. We moesten nog een flink stukje rijden naar Lac des Roches, in Bridge Lake Provincial Park. In eerste instantie hadden we een verblijf geboekt vlakbij Wells Gray maar vanwege brandschade aan het Guesthouse hebben we deze moeten omboeken.

Enigszins vermoeid kwamen we bij onze cabin, liggend aan een prachtig meer. Het hele gebied bestaat uit allerlei grote en kleine meren, hier willen we zeker nog een keer naar toe. Na een lekker, zelfgemaakte maaltijd heeft Erik buiten in het meer zijn hengel uitgegooid en heeft hij nog zes visjes aan de haak geslagen.

Het was inmiddels prachtig weer en Albert en Annemarie besloten gebruik te maken van de aanwezige kano's. De moeheid was grotendeels verdwenen en tegen het eind van de avond zagen we buiten twee regenbogen boven het meer.

Wat fantastisch om de vakantie op zo'n heerlijke, ontspannen manier af te kunnen sluiten!